مشکل خواب آلودگی و افسردگی

بدون نام

بی خوابی

سلام
وقت شما بخیر
جناب دکتر بنده قبلا هم یک سری پیام ها داده ام و بابت پاسخ هایتان سپاسگزارم.
دکتر الآن من حدود 4 ماه هست اس سیتالوپرام روزی20میلیگرم مصرف میکنم به خاطر وسواس و افسردگی ماژور.از طرفی به خاطر مشکل خواب و مخصوصا تهوع شدید مدافینیل مصرف میکنم روزی 50_100 میلی گرم. (به دو پزشک روانپزشک مختلف برا هر کدوم مراجعه میکنم ؛چون پزشک اولم متقاعد نشد و قبول نمیکرد که حالت تهوع من به شدت خوب میشه و خواب آلود و منگی دارم).
حالا دکتر دوتا مسئله دارم، دکتر اولم میگه نباید بخوری و اضطرابت رو شدت میده (که تا حدودی هم چنین هست) ولی اگر مصرف نکنم هم حالت تهوع میگیرم و هم ناگهانی به خواب میرم (فرق هم نمیکنه در اتوبوس باشم یا پشت کامپیوتر باشم یا حتی دارم با گوشی پیام میدم وسط پیام یهو خواب میرم) ؛ باید چه کار کنم؟؟
مسئله دوم هم که کمی من رو دچار وحشت کرده اینه که اصلا این مسئله درمان دار هست ه ؟؟ به خصوص توام با افسردگی ؟؟
ممنون

  • یکشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۷ ۱۸:۵۸( 2 ماه پیش)
  • وضعیت : بسته شده

دکتر مجید محمدپور

سلام مدافینیل و داروهای مشابه اون میتونن تا حدی اضطراب ایجاد کنند .باید عوارض و فواید رو سبک سنگین کرد.گاهی تاثیر دارو زیاده و بنا براین سعی میکنیم اضطراب بوجود آمده رو درمان کنیم نه اینکه دارو رو قطع کنیم.به هر حال این ارزیابی توسط پزشک خودتون و با کمک شما صورت میگیره. ممکنه گاهی اوقات تجویز خیلی کتابی نباشه و موردی باشه پس قضاوت خود پزشک مهمه. وقتی شما بهتر شدید یعنی در حال درمان هستید.اما این درمان ممکنه چندین سال ادامه پیدا کنه.معنیش اینه که علاج قطعی نداره اما کنترل میشه.بنابر این چیزی برای وحشت وجود نداره!!!.در آخر اینکه این مساله در حیطه تخصص روانپزشکی محسوب میشه.وسواس فکری رو نباید دست کم بگیریم.ممنونم.

  • دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ ۲۱:۴۱( 2 ماه پیش)