انواع افسردگی ها و اختلالات خلقی مرتبط

انواع افسردگی ها و اختلالات خلقی مرتبط


انواع افسردگی را در اینجا توضیح میدهم.افسردگی ممکن است برای بار اول رخ دهد و میتواند درسنین کودکی و دبستان رخ دهد.در سنین دبستان ممکن است به شکل تحریک پذیری،عصبانیت همراه با افت درسی خود را نشان دهد و ممکن است کاملا متفاوت از آنچه به عنوان افسردگی در بزرگسالان می بینیم رخ دهد. بطور مثال درصد زیادی از کودکان کار و کودکانی که در شرایط حاد و جنگی یا قحطی زندگی می کنند افسرده اند اما در ظاهر نشان نمی دهند.

افسردگی ممکن است اولین بار در سنین بالای پنجاه رخ دهد وبا افکار جدی خودکشی همراه باشد.اگربرای بار دوم افسردگی رخ دهد به احتمال زیاد باز هم رخ خواهد داد ودر نتیجه درمان طولانی مدت می شود.مهمترین علت افسردگی عودکننده عوامل ژنتیک است.
افسرده خویی نوعی افسردگی با علایم غیرحاداما ناتوان کننده و مزمن و طولانیست و چه بسا ممکن است از نوجوانی شروع شود و به خاطر شروع مرموز آن ممکن است جزو شخصیت نوجوان یا جوان محسوب شود و تحت درمان قرار نگیرد.افسرده خویی ممکن است تبدیل به افسردگی شدید شود.
اختلالات دوقطبی چه هستند؟گاهی بیمار پس از چندین دوره افسردگی ممکن است برخلاف قبل دچار احساس سرحالی،خوشی،خستگی ناپذیری،پرحرفی،افکار مختلف و متنوع و…. شود.در این حالت تشخیص بیماری دوقطبی خواهدبود.به این حالت دوره شیدایی یا مانیک گفته می شود.ممکن است این تغییرات خلقی(افسردگی و شیدایی) با شدت کمتری رخ دهد ودر نتیجه تشخیص دوقطبی از دید بیمار و خانواده و حتا پزشک پنهان بماند.
نوع دیگری از افسردگی دوره های افسردگی و کج خلقی های پیش از دوره های ماهانه پریود است که آنها هم عود کننده است و نیاز به درمان دارد.
گاهی افسردگی در اواخر بارداری یا پس از زایمان شروع می شود.
افسردگی ممکن است در کنار بیماریهایی مانند دیابت،بیماریهای قلبی، ام اس،سکته های مغزی،پارکینسون،میگرن، مشکلات تیرویید،سرطان،اچ آی وی ویا تحت تاثیر بعضی داروها رخ دهد.همه این موارد نیز نیاز به درمان دارند.
افسردگیها ممکن است با وسواس،انواع اضطراب،اختلال شخصیت،پرخوری یا بی اشتهایی عصبی ،بیش فعالی و کمبود تمرکز و مصرف مواد مخدر و محرک وگل همراه باشد.در این حالت همزمان باید به درمان آنها پرداخت.

افسردگیهای متوسط تا شدید نیاز به درمان دارویی دارند.