مصرف شیشه در زنان،مشکلات درمان

     مصرف شیشه در زنان

لازم می دانم مطالبی را در مورد مصرف شیشه در خانمها (بخصوص خانمهای خانه دار)اختصاص دهم .

۱-در بسیاری از مواقع یک خانم به تنهایی و کاملا پنهانی شیشه مصرف می کند و از افشا شدن آن شدیدا وحشت دارد در نتیجه برای درمان بسیار مردد است.

۲-خانمهای خانه دارِ مصرف کننده شیشه، باید امور خانه وآشپزخانه و فرزندان را مدیریت کنند و چون با ترکِ شیشه دچار افسردگی و خستگی می شوند منتظر فرصت مناسبی هستند تا کسی متوجه نشود.

۳-خانمها معمولا مصرف خود را کم نشان می دهند و یا وابستگی خود را ناچیز وانمود می کنند چرا که نگران قضاوت همسر و حتا پزشک هستند.

۴-گاهی اوقات خانمهای مصرف کننده شیشه باردار می شوند و ممکن است تا اواخر بارداری مصرف شیشه را پنهان کنند.

۵-خانمها زودتر احساس شکست می کنند چون انتظار دارند به سرعت و به راحتی و بدون ایجاد شک شیشه را کنار بگذارند در حالی که اینطور نیست.

 

۶-افسردگی و اضطراب در خانمهای مصرف کننده شیشه بسیار شایع است و اعتماد به نفس شکننده و پایینی دارند.

۷-در بسیاری از موارد خانم مصرف کننده شیشه به علت مشکلات روحی روانی و افسردگی احساس می کند که وقت ترک کردن شیشه فرا رسیده است .

       درمان اعتیاد به شیشه در خانمها

۱-  مهمترین قدم اینه که هیچ وقت ناامید نشوید.ده بار هم که شده برای ترک اقدام کنید.هر شکستی برایتان پیامی دارد.موفقیت زودهنگام معمولا یک خیالبافی است.

۲-مطمئن باشید که پزشک تنهایی شما را درک می کند چون اعتیاد بیماری تنهایی است.در صورت لزوم بارها از پزشکتان بخواهید که به شما اطمینان دهد تنهایی شما را درک می کند.

۳-گاهی اوقات پزشک باید اول اضطراب و افسردگی یا شخصیت مرزی بیمار را هدف درمان قرار دهد یا حتا بی خوابی بیمار را ابتدا درمان کند.

۴-درمان اعتیاد به شیشه لزوما با اقدام به ترک از همان روز اول شروع نمی شود اما باید یک شروع زمانی مشخصی برای آن قایل شد.قبل از آن می توان مصرف بصورت منظم کاهش داد.

۵-همانطور که گفتم اعتیاد بیماری تنهایی است چرا که ماده محرک یا مخدر ، ترشح دوپامین در مغز را تحریک میکند و درنتیجه انسان نسبت به دیگران احساس بی نیازی و بی خیالی می کند.لذا هنگامی که بیمار مراجعه می کند در حالتی از شک و ابهام نسبت به درمان و درمانگر است .به هر حال همه راه ها به پزشک ختم می شود پس بهتر است قدم اول را زودتر برداریم تا زودتر به جواب برسیم.

۶-برای درمان اعتیاد به شیشه باید یک دوره چندماهه قایل شوید.درمان نه کوتاه است و نه آسان ،اما امکانپذیر است.اگر صحبت از تعمیر اتومبیل بود می گفتم حداقل باید یک ماه در تعمیرگاه بماند.زمان می برد تا مغزمان عادت کند بدون ماده محرک یا مخدر احساسهای طبیعی را تجربه کند.ممکن است تا مدتها احساس سردرگمی احساسی داشته باشیم.و مغزمان می گوید؛اگه میخای از سردرگمی بیرون بیایی در اولین فرصت مصرف کن.بنابراین باید خویشتنداری کنیم.باید رنج بکشیم و برای رنج روزمره مان ارزش قایل شویم چون با یک بیماری خطرناک مبارزه می کنیم.

۷-تک تک تلاشهای شما برای ترک اعتیاد به شیشه ارزشمند است بنابراین خود را بخاطر شکست سرزنش و تخریب نکنید.ناامید نشوید و هر بار مانند دفعه اول با انگیزه و شجاعانه جلو بروید.درمان اعتیاد به شیشه نیاز به شجاعت دارد و این شجاعت در تک تک ما وجود دارد.

۸-منتظر موفقیت ومنتظر روزهای بهتر و منتظر یاری خداوند و قدرت برتر باشید.

موفق باشید.

دسته بندی : بیماری های روحی و روانی
Subscribe
Notify of

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

0 پرسش
Inline Feedbacks
نمایش همه پرسش ها