دانستنیهای متادون،از نظر یک کارشناس حرفه ای

                معرفی خودم و تجربه هایم

من حدود بیست سال هست که در حیطه درمان اعتیاد مشغول به کارم.از زمانی که متادون در سیستم درمان نبود تا اکنون.از زمانیکه اعتیاد را به عنوان بیماری به رسمیت شناختند.هزاران بیمار با مصرف مواد مختلف دیده ام.

دیده ام که چگونه بیمار روز به روز تخریب میشود و به کارتن خوابی میرسد.شنیده ام که بعضی بیماران راه خودکشی را انتخاب کردندوبه زندگیشان پایان دادند.کسانی که قرص را در آب حل می کردند و تزریق می کردند.کسانی که شیشه تزریق می کردند!!!کسانی که پر از ادعا بودند.افراد سابقه دار .افرادی با شخصیت ضد اجتماعی.

من و همه همکارانی که آنزمان درمان را شروع کردیم خیلی خوش بینانه به درمان نگاه میکردیم.فکر میکردیم چقدر جای متادون در درمان خالی است و اگر متادون قانونی شود چقدر کار درمان راحت خواهد شد.جالب بود که در تمام دنیا درمان بامتادون از سالهای 1950 یا 60 میلادی شروع شده بود و بی وقفه ادامه داشت و دارد.

اما در ایران ما در سال 1380(2002 میلادی)از ابتدا کار را شروع کردیم. تا قبل از این سالها عطاریها با کپسولهای دست ساز و به اصطلاح گیاهی  وظیفه سنتی اشان را انجام می دادند. مشکل این بود که همزمان با آمدن متادون ،طالبان در افغانستان شروع به کشت خشخاش و سپس صادرات یا قاچاق تریاک و هرویین نمود و و همه معادلات را برهم زد.به هرحال گردش مالی  بازار مواد مخدر و محرک بسیار زیاد بوده و هست.

                              دانستنیهای متادون

1-آیا متادون داروی خوبی است؟  اگر متادون به عنوان دارو وتحت نظر پزشک و قانونمند وهمراه با آزمایش اعتیاد انجام شود دارویی بسیار خوب است.

2-آیا متادون داروی بدی است؟اگر متادون خودسرانه و بدون نظارت پزشک و آزمایش اعتیاد و از بازار سیاه تهیه شود دیگر دارو حساب نمی شود بلکه ماده مخدر حساب میشود.

3-آیا متادون کبد را تخریب میکند؟خیر.بطور معمول چنین اتفاقی نمی افتد.عوامل مختلفی باید درکنار هم جمع شود تا کبد تحت تاثیر متادون دچار التهاب خفیف تا شدید شود و پزشک با آزمایش این عوامل را مشخص می کند.

4-آیا راهی هست که مطمئن شویم متادون به کبدمان آسیبی نرسانده یا نمی رساند؟بله اندازه گیری آنزیمهای کبدی براحتی در هر آزمایشگاهی امکانپذیر است و هزینه زیادی نمیبرد.می توان هر شش ماه یکبار آزمایش داد.

5-آیا متادون به کلیه ها و قلب و سایر اعضای بدن آسیب می رساند؟خیر .به هیچکدام از بافتهای فوق آسیب نمی رساند.

6-آیا متادون باعث مرگ می شود؟متادون دارویی قوی بوده و در صورتیکه به مقدار زیاد استفاده شود می تواند باعث مسمومیت کشنده در کودک و بزرگسال و باعث آوردوز در بیمار اعتیادی بشود.

7-آیا مسمومیت با متادون درمان دارد؟بله اگر بیمار به موقع آورده شود با تزریق نالوکسون اثر متادون خنثا میشود.

8-چرا می گویند متادون از هر موادی بدتر است؟حرف کاملا غلطی است.بیش از همه از مصرف کنندگان هرویین شنیده ام.گروهی که متادون برایشان لازم است.

9-باز هم می پرسم چرا می گویند متادون از هر موادی بدتر است؟علت خاصی دارد.

برای اینکه بسیاری از بیماران اعتیادی به شکل پنهانی مواد را کنار می گذارند و متادون استفاده می کنند.متاسفانه خانواده ها این بیماران را به کمپ اجباری میفرستند چون از وضعیت بیمارشان بی اطلاعند یا به وی  اعتمادی ندارند یا به متادون بدبین هستند.

در کمپ بیمار با خماری شدید روبرو می شود و متاسفانه درد زیادی را تحمل می کند و در پرونده اش ثبت میشود که اعتیاد به متادون دارد .متادون یک داروست و هر بیماری که  بتواند با متادون از چرخه خرید و فروش و مصرف مواد خارج شود یک برد برای بیمار و جامعه و خانواده است.اعتیاد یک بیماری مزمن و مخرب است و نباید بیمار را با بی تفاوتی به کمپ بفرستیم.

در کمپ باید دارویی برای دردهای بیمار استفاده شود.بیماری که متادون استفاده میکند باید با آزمایش اعتیاد به صورت سرپایی درمان شود.فرق بسیاری است بین بیماری که مرتبا از متادون استفاده می کند و بیماری که گاهی مواد و گاهی متادون استفاده میکند.برای تشخیص این دو نیاز به زمان هست.

اگر بیماری به شما گفت من متادون مصرف میکنم به فکر فرو بروید شاید او توانسته بیماریش را کنترل کند.

10-آیا کنار گذاشتن متادون یک فضیلت است؟باید جایزه بگیرد؟ معمولا کسانی که یکدفعه وناگهانی و بدون نظر پزشک متادون را کنار می گذارند مدت کوتاهی بعد دوباره سراغ مواد می روند.اصولا این افراد رفتار تکانه ای و تصمیمات ناگهانی می گیرند.این ترک ناگهانی متادون هم تکانه ای بوده و قسمتی از بیماری فرد است.به کسی که ناگهان متادون را کنار گذاشته جایزه نمیدهیم.

11-آیا متادون برای بیماران مصرف کننده هرویین مناسب است؟بله.هرویین ماده بسیار اعتیادآوریست و اگر ماده جایگزینی بخواهد مصرفش را کنترل کند متادون است.

۱۲-تا چند سال می توانم متادون بخورم؟ تا همان سالی که میتوانی قرص ضدفشارخون یا ضدافسردگی یا ضددیابت یا ضدپارکینسون بخوری.یعنی بیش از ده سال.

۱۳-آیا باید از خوردن متادون خجالت بکشم؟ خیر،، چیزی که می تواند باعث خجالت شود علایم اعتیاد است و ترور شخصیت.

۱۴- آیا متادون هم یک ماده مزخرف مانند تریاک و هرویین است؟ بدون شک خیر.اثرات مفید متادون بر مغز کاملا شناخته شده است .یا حرف مرا بپذیرید یا به مقالات تخصصی و علمی مراجعه کنید یا اساسا سکوت اختیار کنید.گر مرد سخن نگفته باشد عیب و هنرش نهفته باشد.

۱۵-آیا درست است که متادون مرگ خاموش است؟ خیر ،مزخرف است.اعتیاد مرگ خاموش است.سوء مصرف متادون هم مرگ خاموش است.اگر تحت نظر پزشک وهمراه با آزمایش اعتیاد باشد خود زندگی است.

۱۶-آیا تریاک بهتر از متادون است؟ خیر.در موارد ایده ال که همه چیز تحت نظارت پزشک است با مصرف متادون از چرخه خریدو فروش تریاک خارج می شویم و اینگونه برای مصرف تریاک هم تبلیغی نمیکنیم.وقت آن است مسئولانه عمل کنیم نه فقط بخاطر خودمان بلکه بخاطر نسلهای آینده.

۱۷-با عوارض  متادون چه کنیم؟ عوارض جسمی متادون نسبت به عوارض روحی روانی اجتماعی بدنی اعتیاد به تریاک و هرویین کمتر است پس سعی میکنیم برای یبوست آن و برای عوارض گوارشی آن با کمک پزشک درمان مناسبی پیدا کنیم.

۱۸-آیا متادون در کشورهای پیشرفته کنار گذاشته شده است؟ خیر .مانند گذشته در سیستم درمانی آن کشورها استفاده میشود و نقش مهمی در درمان دارد.

19-آیا هر چقدر دوز کمتری از  متادون استفاده کنیم بهتر است؟نه لزوما اینطور نیست.بسته به مقدار ماده مخدر و نوع آن ممکن است روزانه به 20 سی سی وحتا 30 سی سی شربت نیاز باشد.لزوما کسی که مقدار متادون مصرفی را خودسر کم کند جایزه نمی گیرد.

20-اگر کسی همزمان با مصرف متادون دچار اضطراب یا افسردگی یا وسواس یا بیخوابی باشد می تواند درمان مربوطه را انجام دهد؟بله ،بدون شک درمان موارد فوق تحت نظر پزشک لازم است ولی ممکن است دوز مصرف متادون کاهش یابد.

موفق باشید.

دسته بندی : بیماری های روحی و روانی
Subscribe
Notify of

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

79 پرسش
Inline Feedbacks
نمایش همه پرسش ها

بنظر میرسه این کارشناس ما واقعا حرفه ای و کاربلد هست ومیتواند با دستور مصرف روزانه سی30سی سی به بالا جان هموطنان گرفتار در چاله اعتیاد را به سر منزل عمیق وژرفی به نام چاه متادون نجات دهد باشد تا جایزه ای بزرگ به اینگونه کارشناسان هدیه داد

سلام من اختلال اضطرابی شدید دارم و داروهای ضد افسردگی وضد اضطراب بهم نمیسازه و یه حس تدافعی دارم بهشون یه نفر پیشنهاد داده متادون ۵ بخورم حالم خوب میشه کمک میکنه ذهنم آروم شه و از این حال غم و اضطراب و بی انگیزگی نجاتم میده .
نظر شما چیه ؟

متاسفانه یکم باهاتون مخالفم دکتر.اینکه متادون به خودی خود بد نیست درسته.اکثر داروها به خودی خود و اگه درست مصرف شن بد نیستن. اما کسی که مثلا معتاد به هروئینه بیماری اعتیاد داره.وقتی متادون جایگزین هروئین شه هنوز همون مشکلات روحی سرجاشون هستن.احتمال خیلی بالایی وجود داره که همین که با متادون آشنا شد، بعد یه مدت کوتاه تصمیم بگیره سرخود مصرفش کنه.منتها اینبار اعتیادش شیک تر، کم دنگ و فنگ تر و از نظر جامعه مقبولتر میشه و میتونه با عذاب وجدان کمتر سالها به اعتیادش ادامه بده. اگه کسی از نظر روحی آماده قطع مصرف مواد باشه اون مواد چه هروئین باشه چه متادون ترکش میکنه. منتها موقع ترک هروئین دوهفته عذاب میکشه موقع ترک متادون دو ماه(تجربه ترک هردو رو داشتم که میگم).تنها خوبی ترک متادون نسبت به هروئین اینه که وسوسه و نیاز روحی خیلی کمتری داره اما واقعا باید از نظر تحمل جسمی، طرف خیلی قوی باشه.
بنظر من استفاده از متادون درصورتی درسته که بیمار، بستری باشه. تو مدت بستری، متادون واسش تجویز و زیرنظر پزشک قطع شه.اما اینکه سرپایی بره هرروز متادون بگیره زیاد فکر خوبی نیست. خیلیا من جمله خود من در گذشته، از اونور میرن متادون میگیرن از اونور هروئین مصرف میکنن. بشرطی میتونه فکر خوبی باشه که فقط برای بیماری تجویز شه که توانایی روحی ترک هروئین بصورت مستقیم رو نداره. و تو هر جلسه بصورت اجباری با یه مشاور خوب حرف بزنه و خود دکتر هم مدام به مصرف کننده تاکید کنه متادون خطرناکه.تاکید کنه متادون هم عین مواده. حتی بدتر. وگرنه بیمار سر خودشو شیره میماله که اینکه مواد نیست پس عیبی نداره.
مواد مخدر همه شون بدن.بین شون خوب وجود نداره.اما من هرچی عوارض داشتم به لطف متادون بوده. تو دوره مصرف مواد نبود که کبدم تا پای سیروز پیش رفت. تو دوره متادون بود زمانیکه چندسالی میشد هیچ چی جز متادون مصرف نکرده بودم.بیشتر دندونام رو هم تو دوره مزخرف متادون از دست دادم. شصت کیلو اضافه وزن تو دوره متادون پیدا کردم که بمحض قطع کردنش شروع کرد به پایین اومدن.
خلاصه اینکه من خوشحالم متادون تو کشورمون وجود داره اما ناراحتم که حتی عطاری ها هم دارنش. متادون میتونه یه چیز واقعا کمک کننده باشه اگه درست استفاده شه.اما میتونه فاجعه باشه اگه درست استفاده نشه. و مرز بین استفاده درست و غلطش خیلی باریکه. این نظر رو میذارم که به مصرف کننده ها بگم لطفا به خودتون رحم کنید و سرخود مصرفش نکنید و به دکترها بگم لطفا اگه واقعا مجبور شدید تجویزش کنید اونم با احتیاط

سلام من روزانه یه قرص پنج میل میخورم میخوام ترک کنم کلا دوماهه که میخورم چیکار کنم دیگه نخورم

سلام . خدا قوت و خسته نباشید، بنظر من خیلی با گذشت و با شهامت هستین که بین اینهمه شاخه پزشکی این قسمت رو انتخاب کردین دمتون گرم، من ۲۸ سالمه و هشت سالی هست اعتیاد دارم ولی شیش ساله که فقط متادون مصرف میکنم، هم شاغل هستم و هم دانشگاه میرم، و بنظرم از لحاظ اجتماعی متادون واسم خیلی خوب بود، ولی حس میکنم دیگه هیچوقت نمیتونم بذارمش کنار، چند ماهی هم هست که بعد از خوردن متادون همه بدنم کهیر میزنه و انگار بهش حساسیت پیدا کردم، بعضی جاهای بدنم رو انقد خاروندم که زخم شدم (مثلا مچ پا) و گاهی هم واسه چند ثانیه فراموشی میگیرم که کجام و یا داشتم چیکار میکردم، حس میکنم کم کم دارم دیوونه میشم خخخ، متاسفانه نمیتونم متادون رو هم بمرور کم کنم و بارها تلاش کردم ولی نمیشه، هیچکس از خانواده هم خبر نداره و نمیتونم بزارم بفهمن، حدودا روزی ۲۰ سی سی میخورم (البته نسبت به قبل کم شده) خلاصه حس میکنم تا روزی که زنده ام مجبورم مصرفش کنم یا قبل از اینکه بیشتر باعث ابرو ریزی بشم به یه شکل شرافتمند و طوری که کسی متوجه نشه خودمو بکشم

سلام و خسته نباشید آقای دکتر خیلی ممنون که به سوالهای کلیدی جواب دادین. کسایی که میان اینجا و مثل یه متخصص ابراز نظر میکنن همونایی هستن خودشونو تو چاه اعتیاد انداختن و حالا بقول خودشون تو این چاه موندن. اینا همونایی هستن که نه در دوران مصرف درست مصرف میکردن و نه حالا که میخان ترک کنن ترک اصولی دارن همه مشکلات رو هم میخان بندازن گردن متادون. متادون که جانهای بسیاری رو نجات داده و واقعا از ترور شخصیت بدور داشته است. مصرف آب هم اگر از حد مجاز بیشتر بشه باعث مسمومیت میشه چه برسه قرص ترک اعتیاد. متاسفانه ما همیشه دنبال خود درمانی و ترک سرخود هستیم و مشکلاتی که در این مسیر گریبانگیرمون میشه رو میندازیم به گردن متادون. مشکل جامعه ما همین آدمایی هستن که بجای طرح مشکل یا سوال میان با گزافه گویی بقیه رو هم از راه بدر میکنن. با تشکر از اطلاعاتی که ب ما بیمارا میدین و سعی در بهبود زندگیمون دارین

من متادون مصرف میکنم میخوام کلیه م رو اهدا کنم میخواستم بپرسم میشه کلیه اهدا کنم یا نه؟

سلام آیا متادون باعث آلزایمر میشود؟

سلام و عرض ادب آقای دکتر .خواستم فقط از اینکه به سوالات کلیدی جواب دادید تقدیر و تشکر کنم .دمتون گرم

جناب دکتر عزیز یک فرد بیمار که تصمیم میگیره اعتیاد خودشو ترک کنه یعنی نمیخواد نمیخواد نمیخواد هیچ مسکنی مصرف کنه یعنی میخواد بدون مصرف هیچ مسکنی زندگی عادی بدون دق دقه و ناراحتی داشته باشه. حالا شما بیا بهش قرص متادون بهش بده کار خودتو راحت کن .بله متادون انرزی میده حال خوب میکنه ولی اگه یکدوز نخوره طرف بیچاره میشه .دقیقا از چاله به چاه افتادنه.خودت یک ماه متادون دوز بسیار بسیار پایین که ادم سالم هستی قرص پنج روزی یک عدد یا یک سی سی شربت مصرف کن ببین بعد یک ماه یک روز مصرف نکن ببین چه بلایی سرت میاد .دوستان عزیز ترو به خدا متادون مصرف نکنید کبد کلیه نابود میشن استرس و اضطراب شدید میل جنسی صفر تمرکز صفر شاد بودن صفر و هزار درد و کوفت دیگه میاد سراغتون. در حقیقت ترک اعتیاد یعنی هیچ مسکنی مصرف نکنی نه اینکه بیایی خلافتو با یک خلاف دیگه جایگزین کنی و قرص مصرف کنی. به شدت زیاد با نظر این دکتر مخالف هستم

به شکل خیلی بدی وسواس فکری میاره و شبو روز مغز ادمو درکیر میکنه بنده الان پنجساله زیرزبان و متادون مصرف دارم وقتی ترک میکنم خوب میشه مغزم ولی موقع شروع باز … حتی قرص اعصابم خنثی میکنه متادون .

ممنون جناب دکتر از اطلاعات خوبتون شوهرم متادون مصرف میکنه میخاد اونم بذاره کنار، بخاطر دردسرش که ضربه خورده بوده یکی از کارگران ناباب جایی که کار میکرده گرفتارش کرده، سواد که نداره اون قرص رو بهش داده گفته این رو یکماه بخوری دردات گم میشه نگو میخاسته نفرین شده مشتری جذب کنه و یه بیسواد رو گرفتار کنه،با خوندن مطالبتون متوجه شدم واقعا میشه بذاره کنار، داشتم افسردگی میگرفتم و قصد داشتم زندگیم رو خراب کنم که مقاله شما باعث شد کنارش باشم تا اون رو بذاره کنار

من قبلاً تفننیی ترامادوا میخوردم بعد دچار اضطراب شدم که باعث شد این قرص به متادون عوض بشه الان متادون میخورم روزی یه دونه بیست ،،نمیخوام بخورم .ولی تا میام نخورم انقدر اضطرابم زیاد میشه که مجبورم میکنه بخورم خسته شدم اگه این اضطراب نباشه با کمال میل کنارش میزارم گیر کردم آقای دکتریه راهی جلوم بزارید چه کنم🙏🙏

پرچمت بالا دکتر من بیست سال متادون مصرف میکنم هیچ مشکلی هم ندارم شیری که خوردی هلالت که حقیقت گفتی تخم مردی

دو داروی متادون و بوپره نورفین ۲ جزو بهترین و موثرترین داروهای ترک اعتیاد و مخصوصا ب۲ تایید شده FDA آمریکا هستش و برحسب سن و وزن و سالهای اعتیاد شخص و البته میزان مصرف مواد مخدر برای فرد معتاد تجویز میشه و اگه تحت نظر پزشک یا فرد حرفه ای تجویز بشه صد البته برای درمان و کنترل اعتیاد فرد جواب مثبت داره،برای هر دو داروی مذکور هم دوره سم زدایی و نگهدارنده در نظر گرفته میشه ولی برحسب تجربه خود بنده بجای افزایش دوز در دوره سم زدایی و بعد کاهش اون میتونیم از همون اول دوره از کمترین دوز موثره برای درمان اعتیاد استفاده کرده و در صورت نیاز بدن فرد دوز اینها رو کم کم افزایش داده و در صورتی که علایم ترک فروکش کرد دیگه دوز دارو رو تو همون سطح حفظ کنیم و بعد حدود دو هفته رفته رفته هر دو یا سه روز دوز رو کاهش بدیم تا نهایتا به صفر برسونیم تا هم بدن زیاد تحت تاثیر علایم ترک قرار نگیره و هم بدن زیاد به خود این داروهای ترک عادت پیدا نکنه! ممنون از شما.

البته بعضی از افراد که اعتیاد شدیدتری به هروئین و شیره و امثال اینا دارن میتونن تحت نظر درمانگر یا پزشک حتی ماهها و سالها از متادون یا ب۲ استفاده کنند تا هم هزینه های زیاد اعتیاد به مخدرها رو نداشته باشن و هم بدون مشکل خاصی به کار و زندگی عادی خودشون ادامه بدن! داداشایی که گفتن متادون و ب۲ از چاله به چاه افتادنه به اینم فکر کنن که اولا توی مصرف مواد و شبه مخدر کسی که هیچ کنترلی روی مصرفش نداره براش دوز سم زدایی و دوز نگهدارنده و دوز موثر هیچ تفاوتی نمیکنه پس مال اون دوز دل بخواهیه نه دوز ترک و کنترل اعتیاد! ضمنا باز با مصرف اینا فرد هم هزینه هنگفت مواد نداره و هم می‌تونه به کار و زندگی و خانواده اش هم یکم اهمیت بده که قبلاً نمیتونسته!!

با نظر آقای دکتر محمدپور هم کاملا موافقم هر داروی ترک مخدری مخصوصا متادون با نظر و تجویز پزشک یا درمانگر حرفه ای و بر حسب شرایط فیزیکی و روانی و سن و متابولیسم بدن و مقدار و سالیان مصرف مواد فرد حتما و حتما می‌تونه نجات بخش یا کنترل کننده ی اعتیاد افراد باشه,مرسی دکتر.

با سلام دکتر جان چرا بیماران عمدتا و مشترکا از عوارض کبدی و از بین رفتن دندانها با خوردن متادون صحبت میکنند؟؟
در حالی که این ماده خوراکی هست…
اما کامل مشخص است بیماران مصرف کننده هرویین و شیشه و کمتر تریاک دندانی به دهان ندارند و از درون اعضای بدن به شدت فرسوده شده و این به وفور قابل مشاهده هست

سلام .من32 سالمه هفت سال متادون میخورم روزانه ۵۰سی سی چند بار هم ترک کردم ولی متاسفانه موفق نشدم ولی الان می‌خوام بدونم چطور باید کمش کنم وکنار بزارم لطفاً کمکم کنید

سلام وقتتون بخیر خسته نباشید
من ۶ سال ک متادون مصرف میکنم و الان نزدیک ۳ ماه هست که از روزی ۶۰ ب روزی ۱۵ رسوندم و الان سه الی چهار روز هست که خوردن قرصها هیچ تاثیری روم ندارن و خیلی درد دارم و دوباره از شدت درد رو آوردم ب کشیدن شیره بنظرتون باید چیکار کنم

با عرض سلام من الان حدود 4 سال هستش که متادون مصرف میکنم قبلاها روزی 18 سیسی مصرف میکردم ولی الان کمش کردم هر هفته 1 سیسی تا الان که رسیدم به روزی 6 سیسی اما الان که شربت متادون میخورم به محض خوردن متادون 3 الی 4 دقیقه بعدش حالم بد میشه بدنم بی حال میشه یه حس ناخوشایند در ناحیه سینه تا زیر گلو بهم دست میده بعضی وقتها حرف زدن برام سخت میشه بعضی وقتها تپش قلبم بالا میره فکر کردنم مختل میشه به شدت عصبی میشم ولی اقای دکتر همه اینها به کنار حس ترس و استرسی بهم دست میده که خیلی زیاده انگار که خدا میخواد جونمو بگیره دیگه کل سیستم بدنم میریزه همه اینا 4تا 5 دقیقه بعداز مصرف بهم دست میده پیش چندتا دکتر رفتم هرکدوم چیزی میگن شما بگید درد من از کجاس واقعا دیگه مستاصل شدم کمک میخوام
ممنونم از شما

سلام.ازوقتی که متادون مصرف می کنم.ازلحاظ جنسی بی تفاوت شدم.درمانی دارد.تشکر

باسلام خدمت آقای دکتر.میخواستم بدونم قرص متادون۲۰میلی گرم با۲۰سی سی شربت متادون آیابرابراست.منظورم دوزشون یکی هست..وسوال دوم قرص متادون بهتره یاشربتش..ممنون ازوقتی که میذارید

سلتم دکتر بنده جانباز هستم و بخاطر دردهای شدید ناشی از آسیب به ستون ففرات و سر مجبور ب مصرف مسکن هستم آیا پزشک عمومی میتواند متادون تجویز کند تا از داروخانه متادون سالم دریافت کنیم چون متادون بازاری مشخصا دارای ناخالصی است

سلام واقعا هرچه گفتی عین واقعیت هست

بااهداءسلام وخسته نباشید، جناب آقای دکتر نظرتان بسیارمحترم و باعث انگیزه زندگی بهتر میشود، متاسفانه حدود15ساله قرص متادون میخورم ومشکلی هم نداشتم امابخاطرفوت پدر و برادرم مجبورشدم قرص آلپرازولام هم روزانه 2میل استفاده نموده و و همان 15سال قبل بهترین مولتی ویتامینهای مینرال خارجی هم استفاده میکنم و مشکل بیماری دیگر ندارم اما جدیدا احساس خستگی و بی انگیزگی میکنم وناگفته نماند قهوه هم هفته ای حدود300 گرم فول کافئین مصرف میکنم و میدونم آلپرازولام با متادون تداخل دارویی دارم اما اگر نخورم لرزش دست و اضطراب میگیرم و هیچ دکتری هم یا بلد نیستند یا بیشتر بفکر جیبشان هستند تا درمان مریضشان، اما حضرتعالی مژالبتان خیلی به دلم نشست ممنون میشوم راهنمایی بفرمایید ضمنا 15ساله روزانه 2عددقرص 40متادون را در یک لیوان آب حل کرده و میلی میکنم وکبد وسایراعضای بدنم هم درسلامت کامل هست، سپاس

سلام من۲سال متادون میخورم ولی هربار که میخورم حرارت بدنم بالا میره عرق میکنم خمارمیشم اصلا هیچ کاری نمیتونم بکنم چند ماه سر کار نرفتم اگه ۱۰برابرم مصرف کنم بازم خمارم عرق سرد بهم میریزه انگار۳روز مصرف نکردم همچین حالی بهم دست میده توفکر خودکشی هستم هرروز میگم شاید امروز بهتر بشم فایده ای نداره خواهشن اگه تجربه ای دارید کمک کنید ممنون

سلام . ممنون از نوع خوب توضیح. میخواستم مصرف متادون رو کنار بگذارم و خیلی برام مهمه که تست اعتیادم هم منفی بشه . مدت زمان بالایی هم ندارم . ممنون میشم راهنماییم کنید