افسردگی دارید؟ دنبال درمان معجزه آسا هستید؟


  افسردگی دارید؟ دنبال درمان معجزه آسا هستید؟

افسردگی چیز بدی است وواقعا میتواند زندگی انسان را سیاه کند.پس طبیعی است که بدنبال هر درمان ممکنی برای افسردگی باشیم.آنقدر که حتا سراغ دعانویس  وسحر و جن و پری و..برویم.چیزهایی که کاملا خرافی اند.

چرا ما می خواهیم افسردگی را ریشه کن کنیم در صورتیکه امکانپذیر نیست؟ بله ،ریشه کن کردن افسردگی فعلا و تا اطلاع ثانوی امکانپذیر نیست. مانند دیابت و فشارخون و آرتروز و …افسردگی نیز یک بیماری مزمن است .نمیتوان افسردگی را ریشه کن کرد و از شر آن رها شد.بیماریها قسمتی از زندگی و شرایط انسانی هستند.

فرد افسرده بی انرژی و ناتوان است پس دوست دارد درمانی پیدا کند که سریعا انرژیش را بازگرداند تا به شغل یا کار در خانه یا تحصیل بپردازد.چنین چیزی امکانپذیر نیست.

به هیچ وجه نمی توان از rTMS (تحریک مغناطیسی مغز) یا  انواع نورو فیدبک مانند لورتا  یا نقشه برداری مغز (QEEG) یا کتامین به عنوان بهترین درمان یا درمان قطعی یا درمان تنها نام برد.درمانهای گیاهی و سنتی نیز به همین منوالند.بارها دیده ام بیمار از یک دکتر به دکتر سنتی گیاهی دیگر میرود و ماهها میلیون میلیون خرج میکند اما همچنان در پله اول است.فقط زمان را از دست میدهد.

آنچه که پشتوانه ۵۰ ساله دارد و تحقیقات کارآیی آن را نشان داده دارودرمانی و الکتروشوک است.البته دارودرمانی راه طولانی و درخشانی در آینده دارد و ۵۰ سال سابقه خیلی هم زیاد نیست. الکتروشوک هم موارد استفاده خاصی دارد.اما باز هم اینطور نیست که بگوییم چون از الکتروشوک خوشم نمی آید پس سراغ مثلا درمان گیاهی یا آر تی ام اس میروم.

افسردگی یک بیماری مزمن عودکننده است.باید بدانیم از درمان چه میخواهیم.نباید از درمان انتظار غیرواقعی داشته باشیم.من به بیمارانم امیدواهی نمیدهم.ازآنان میپرسم انتظارت از درمان چیست؟ واگر انتظار غلطی داشته باشد آن را تصحیح میکنم.

بهترین وشناخته شده ترین درمان افسردگی  ترکیبی از دارو درمانی و رواندرمانی است.اگر وقت رواندرمانی ندارید بدانید که چیزی جای آن را نمیگیرد.از دارو بدتان می آید!اشکالی ندارد اما دارو جایگزینی ندارد پس بهتر است استفاده کنید. میخواهید زود خوب شوید؟افسردگی یک بیماری طولانی است پس عجله نکنید و صبور باشید،عجله تان را درمان کنید.

بنابراین فکر نکنید که اگر درمان نوروفیدبک یا آر تی ام اس یا طب سنتی یا فلان یا بهمان را انتخاب کردید دارو و رواندرمانی را دور زده اید.اصلا چنین چیزی نیست.

در واقع شما اصل درمان را دور زده اید.نوروفیدبک و آر تی ام اس روش کمکی در درمان افسردگی میتواند باشد و نه درمان قطعی .پس درمان معجزه آسایی وجود ندارد.اما مهم این است که باپشتکار درمان را دنبال کنیدو سرخود دارو را قطع نکنید.اگر مشکلی با درمان داریدحتما باپزشکتان مطرح کنید.

متشکرم.

 

 

دسته بندی : اختلال مصرف مواد و اعتیادها اختلالات اضطرابی اختلالات افسردگی بیماری های روحی و روانی وسواسها و انواع اختلال وسواسی
Subscribe
Notify of

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

0 پرسش
Inline Feedbacks
نمایش همه پرسش ها