کمیکال یک ماده جدید و خطرهای جدید


    کمیکال یک ماده جدید و خطرهای جدید

متاسفانه این روزها میشنوم که ماده ای بنام کمیکال (به معنی شیمیایی)در جوانها مورد استفاده قرار می گیره.برای من عجیبه که چرا یک جوان باید ماده ای ناشناس رو بدون  ترس استفاده کنه .ماده ای که میره داخل مغز و آسیب میزنه.

حتا یکبار مصرف چنین ماده ای میتونه برای سالهای سال فرد رو درگیر کنه.این چه نوع تفریحی میتونه باشه وقتی داریم مغزمون رو آسیب میزنیم؟ این بیشتر یک خودزنیه ونه تفریح.کسی که ماده کمیکال به آدم تعارف کند دوست نیست بلکه دشمنی بدطینت است که باید از او دوری کرد.نباید در مورد دوستانمان ساده لوح باشیم.باید به آنها نه بگوییم.

مصرف کمیکال سبب علایمی مثل مسخ شخصیت و مسخ واقعیت،افسردگی،اضطراب،وسواس فکری،گاهی روانپریشی و توهم می شود.این علایم ناگهانی ظاهر می شود و شخص بیمار سردرگم می شود و نمی داند چه بکند.حتا به درمان هم فکر نمیکند.فقط خودش را سرزنش میکند.اماخوشبختانه این علایم با درمان دارویی قابل بهبود هست و با درمان مناسب تا ۹۰ درصد خوب میشود.البته درمان معمولا باید یکسال ادامه یابد.

ماده کمیکال یک ماده صنعتیه که در فرآیند تولیدش  مواد سمی مختلفی از نظر مغزی تولید میشه که میتونه سبب مرگ سلولهای مغزی بشه.خوشبختانه این اثرات قابل ترمیمه اما ممکنه تا ده سال طول بکشه .

ممکنه افسردگی،وسواس،اضطراب برای سالها ادامه پیداکنه و درمان چند سال ادامه پیدا کنه .گاهی هم ممکنه علایم تخریب مغز بعد از چندماه مصرف خودشو نشون بده و ممکنه اثرات منفی اون سالها بعد واضح بشه.

درنهایت اینکه اگر کسی ماده کمیکال استفاده کرد و دچار عوارض شد باید به روانپزشک مراجعه کند و کمک بگیرد.سرزنش کمکی نمیکند.داروهای ضدافسردگی تاحدی اثر محافظتی در مغز دربرابر استرسهای مختلفی که به فرد وارد میشود دارد.پس اثرات مثبت داروهای روانپزشکی را بدانیم و از روانپزشک کمک بگیریم.

دسته بندی : اختلال مصرف مواد و اعتیادها اختلال های خواب اختلالات اضطرابی اختلالات افسردگی اعتیاد به شیشه بیماری های روحی و روانی وسواسها و انواع اختلال وسواسی
Subscribe
Notify of

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

0 پرسش
Inline Feedbacks
نمایش همه پرسش ها