افسردگی بعد از ترک ترامادول

پرسیدن سوال جدیدافسردگی بعد از ترک ترامادول
پویا 2 ماه قبل

سلام خسته نباشید اقای دکتر من ۲۸سالمه متاهلم و بخاطر زودانزالی با قرص ترامادول اشناشدم. حدود سه سال ترامادول روزی ۴۰۰میلی مصرف میکردم والان یکساله بصورت تدریجی ترک کردم ولی بعده ترک دچار پانیک و افسردگی شدید شدم و معدم ورم کرده دکتر شهرمون گفته از اعصابته .خلاصه قرصای زیادی نمیتونم مصرف کنم حالمو بد میکنه فقط الپرازولام میخورم روزی نیم میلی.ورزنم ۶۵کیلو بود هنگام مصرف الان شدم ۵۰کیلو.لاغر شدم.اصلا توان کار و احساس خوشحالی ندارم همش خستم.ببخشید دوتا سوال داشتم اول اینکه کنار الپرازولام یه قرصی معرفی کنین که کم عارضه باشه و زود اثر کنه .حالمو بهترکنه سوال دومم اینه که ایا تو مدت سه سال مصرف .ترامادول میتونه کبد یا معدم یا دیگر قسمت بدنم را از کار بندازه میترسم یه وقت یه جایی از بدنم را ناقص کرده باشه.ولی الان بیشتر از سه ساله مصرف نکردم اصلا. لطفا کمکم کنید اصلا امید به زندگی ندارم احساس پوچی و … دارم.

1 پاسخ
دکتر مجید محمدپور عضو سایت 2 ماه قبل

سلام پس از ترک ترامادول امکان افسردگی یا اضطراب یا مشکلات انگیزه میتونه رخ بده.البته مهمه که بدونیم شخصیت قبل از اعتیاد و زندگی فرد از کودکی تا قبل از اعتیاد چگونه بوده و اینکه سابقه خانوادگی به چه شکل بوده.میگید که سه ساله ترامادول رو کنار گذاشتید.قائدتا آنچه الان از نظر گوارشی درگیرش هستید ربطی به ترامادول نداره.اندوسکوپی معده انجام بدید.ممکنه سندرم روده تحریک پذیر باشه.شما باید داروی ضدافسردگی و ضداضطراب مصرف کنید و اگر معده اذیت شد ،دارو برای علایم معده لازمه.پس اول اندوسکوپی و بعد مراجعه به روانپزشک .نمیتونم به این شکل دارویی تجویز کنم.براتون آرزوی بهبودی دارم.