ترک سیگار در دیابتیها

در مورد بیماری دیابت زیاد شنیده اید و می دانید.دیابت یک بیماری شایع و در بسیاری از مواقع پنهان است.دیابت در طی سالها با مشکلات قلبی و عروقی و کلیوی و تخریب شبکیه چشم و گاهی قطع پا همراه است .بعضی بیماران دیابتی درکنار آن ،دچار فشارخون بالا و کلسترول بالا نیز هستند .امیدوارم شما جزو آنها نباشید .
درکنار همه این مشکلات گروهی از بیماران دیابتی به سیگار نیز وابسته هستند و متاسفانه گروهی نیز هستند که با باورهای بسیارغلط خود به سراغ مصرف تریاک نیز رفته اند.
مصرف سیگار باعث تشدید عوارض عروقی دیابت شده و حساسیت گیرنده های انسولینی را کاهش می دهد و کنترل دیابت نوع ۲ را سخت تر میکند.بنابراین بسیار منطقی و عاقلانه و مقرون به صرفه است ،اگر بیمار دیابتی بخواهد مصرف سیگار خود را متوقف کند.
برای ترک سیگار یکی از داروهای موثر قرص وارنیکلین است که نسبت به شبه دارو بسیار موثرتر بوده است .بر اساس مطالعه ای که روی حدود ۳۲۳ بیمار دیابتی که روزانه ۱۰ نخ و یا بیشتر سیگار می کشیده اند انجام شد داروی وارنیکلین برای ترک سیگار در بیماران دیابتی موثر است .عوارض شایع ناشی از وارنیکلین در این بیماران دیابتیک شامل حالت تهوع،سردرد،بی خوابی و خوابهای واضح در طول خواب شب بوده است.
بنابراین میتوان گفت برای ترک سیگار در بیماران دیابتی قرص وارنیکلین دارویی موثر است و به اندازه افراد غیردیابتی در ترک سیگار موثر بوده است .
اگر میخواهید سیگارتان را ترک کنید همین لحظه زمان خوبی برای درمان است .موفق خواهید شد .

دسته بندی : بیماری های روحی و روانی
Subscribe
Notify of

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

0 پرسش
Inline Feedbacks
نمایش همه پرسش ها